En djävul i förklädnad



Ge mig inte ditt hjärta, du kommer att ångra det
Viska inte i mitt öra din dyrbaraste hemlighet
Gör mig inte till en del av den vackraste dröm du bär
Snälla du, bli inte obotligt i mig kär

Låt dig inte bli förtrollad av orden du av mig får höra
Låt dig inte bli lurad om jag försöker att dig förföra
Låt dig inte bli förblindad av den fasad som du ser
Låt dig inte bli bunden i tankar om hur jag mot dig ler
Låt dig inte bli beroende av känslan när jag dig berör
För jag är en djävul i förklädnad som bara förstör

Jag är inte den ängel du tror att du har funnit
Mitt hjärta som är av sten har du inte vunnit
Mitt ljus som du tror du ser är egentligen en eld av ren tortyr
Stanna oskyldiga varelse, dina steg du mot mig styr
Vänd om innan det är alldeles för sent att kunna fly
Välj en annan väg så kanske du få se ännu en dag gry

Behåll ditt hjärta alldeles för dig själv, i säkerhet du måste det bevara
För om du väljer att ge det till mig, så är ditt hjärta i stor fara
Jag kommer inte värdesätta det på något vis det jag lovar
Det kommer bara sluta med dig i tårar
Och ditt hjärta i miljoner bitar utspridda på smutsig mark
För att orka älska dig kan jag icke göra, jag är inte så stark
Så bevara det utanför min räckvidd om du vill ha det kvar
För det är det enda hjärtat som du i livet har

Hör min varning, spring fortare än du någonsin gjort förut
Spring innan denna historia får ett tragiskt slut
Ge ditt hjärta till någon som kommer värdesätta det mer än sitt
För jag kan lova, du kommer aldrig någonsin få mitt
Så spring oskyldiga varelse lång bort, långt ifrån mig
För jag kommer aldrig på riktigt älska dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0