Jag är din drog



Jag som den första ciggareten som entrar dina lungor med mitt gift
Jag sprider mig inom dig och du blir min till sist
Jag blir röken som omringar dig och håller alla andra utanför
Röken som dansar tätt intill dig och dig så ljuvligt förför
Jag blir som den glödande askan i vinden
Jag landar på ett offer och bränner den ömtåligaste kinden
Så dra in mig djupt, dra flera djupa halsblåss
Sen du får mot beroendet av mig slåss

Jag är som den första drinken som påverkar ditt sinne
Jag är medlet som raderar delar av gårdagens minne
Jag är vätskan som blandas med blodet som inom dig rinner
Jag är trösten som du i flaskan finner
Så häll ner mig, svälj varje droppe som är min existens
Jag ska visa dig ikväll hur att vara någon annan känns
Jag ska få dig att glömma att du har ett sunt förnuft
Låt mig bli viktigare för dig än ett andetag av luft
Och sen när jag sakta börjar ur dig sippra ut
Sträck dig efter ännu en flaska och låt allting bli som förut

Jag är som den första nålen av heroin som du njuter utav
Jag är är din Gud och du blir min tillgivne slav
Låt mig fylla dig och visa dig en värld du aldrig sett
Låt mig skänka dig en känsla som ingen annan har dig gett
Förlora dig själv i allt jag har att erbjuda en sådan varelse som du
Riskera ditt liv för min skull, för jag är allting du behöver nu
Ge upp din personlighet för min skull, allt du äger och har
Du gör allt det för mig, för du vill ha mig i ditt liv kvar

Jag är din drog, ditt beroende som manipulerar allt du gör
Jag är den som gör så att allting sakta inom dig dör
Så låt mig komma djupt under din hud
Och lyssna på min stämma, stäng ute alla andra ljud
För du behöver mig mer än någonting annat och det du vet
Jag är din mest bevarade hemlighet




Kommentarer
Postat av: Sara Engman

Hej Robin,

Du har alltid varit duktig på att skriva =) Hoppas allt är bra med dig.

Kram Sara.

2011-04-19 @ 12:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0