se förbi



Kan du se förbi allting blicken din ser
Kan du känna det beröringen inte ger
Kan du höra det som aldrig jag berättar
Kan du finna felen som jag sakta rättar
Kan du fånga mig även när jag står
Kan du hitta mig även när jag rakt på vägen går

Jag är inte så mycket i andra människors perspektiv
De tror jag är ytlig och utan mening i mitt liv
Tror det inte finns så mycket bakom mitt fixade skal
De tror att jag aldrig har behövt göra några svåra val
Att jag inte är så mycket mer än det dem får när vi möts
Men om de visste sanningen är det deras bild som sköts
Chockade över vad som gömde sig utom räckhåll
Att de trodde de hade allting under full kontroll

Men jag bryr mig inte vad de finner eller missar det som betyder
Om det hör lögnen eller hur sanningen faktiskt lyder
Jag bryr mig inte om de dömer mig utan riktiga bevis
Eller om de skapar en storm av den mildaste bris
Jag bryr mig inte vad de tänker, ser eller gör
Det enda jag bryr mig om är den som faktiskt bör

Jag vill älska dig, ge dig allt jag har
Och även fast du inte tror det, har jag mycket kvar
Jag vill ge dig hela mig, inte behålla någonting gömt
Få din hjälp att minnas allting jag om lyckan glömt
Jag vet jag inte verkar så mycket när yttret blicken svarat
Men innanför finns det någonting som är väl bevarat
En själ, flera ord, flera känslor, ett hjärta, allt ingen kan få
Ingen förutom du om du försöker att det nå
Jag är så mycket mer om du bara tog dig tid
Bara för en stund la dig hos mig här brevid
Mina lås skulle öppnas för du är nyckeln till varenda ett
Och allt som var skyddat skulle jag till dig gett
Ge mig bara chansen att älska dig
Chansen att få dig att älska hela mig

Se förbi, känna, höra, finna, fånga, hitta allt som gör mig till jag
Så hoppas jag att det kan bli du och jag en dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0