Din kärlek för mig dog



Vem var den som sa att kärleken aldrig dör
För jag kan lova att den är alldeles för skör
Den kommer att brista, bli mörk till slut
Och det är omöjligt att gå tillbaka till det som var förut

Du min älskling, jag ändrade mig för att passa din ram
Fyllde ut kostymen som satt över hjärtat så stram
Jag gav dig allt jag hade men det var visst inte nog
För hur jag än försökte din kärlek för mig dog

Dina ögon vandrade mot andra hjärtan att slita itu
Krossa de i tusen bitar, precis som mitt är nu
Orden jag älskar dig blev tomma, de förlorade sin innebörd
Och sakta men säkert, min tro på kärleken blev förstörd
Men jag valde att tro på dina lögner när du mot mig log
Men hur jag än försökte, din kärlek för mig dog

Du gav mig röda rosor, samma färg som kärleken du sa
Samtidigt jag visste, att det var inte det dem var
För kärleken är inte röd, den är lika svart som din själ
Det listade jag ut samma dag som du sa farväl
Rosen taggar jag stack mig på och fick bloden att rinna ner
Precis som mina tårar för jag aldrig nu får se dig mer
För hjärtan som du sa var mitt, för någon annan slog
Hur jag än försökte din kärlek för mig dog

Jag vill så hjärna hata dig, sprida planer om ett mord
Med dig skulle jag begrava mina känslor långt ner i vår gjord
Att med ditt hjärtas sista slag, ska mitt åter slå bara för mig
Att med ditt sista andetag ska jag sluta älska dig
Men allt jag kan göra är att drunkna i mina egna tårar
Vad finns det annars att göra när någon en så djupt sårar
Jag drar handen lätt över sängen där du än gång hos mig låg
Jag önskar så att nästa gång jag vaknar jag dig hos mig såg
Men hur jag önskar att kärlekens färg fortfarande var röd
Så går det inte räddas, din kärlek för mig är död

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0