Jag hör din röst i en vind



Allting annat stängs utanför och jag dig hör
Älskling, i vinden du nu mig förför

jag ser dig inte, men kärleken sägs vara blind
För jag hör din röst in en vind
Jag följer vindens rörelser, jag dansar dess dans
Där finalen kanske kan vara en ny chans
Vindens beröring sköljer sig över min hud så lätt
Detta osynliga ting visar mig saker jag aldrig har sett
Vinden lyfter mig över allting, allt som mig så djupt sårar
Den räddar mig från att drunkna i mina egna tårar

Vinden följer mig vart jag än går
Vart jag än är, din röst till mig når
Vinden viskar orden du sa för så länge sen
Den låter mig höra de vackra orden åter igen
De orden som ingen annan kan säga som du sa en gång
De orden finner jag nu i vinden som en evig sång
För vinden är evig, som den kärlek du mig gav
Den som bär mig över det mörkaste hav

Vinden blåser bort min smärta, den renar mina sår
Den finns alltid där, viskar saker som bara jag förstår
Jag följer vinden om den på mig kallar, följer den med mina steg
För detta är inte stunden att vara feg
Jag följer vinden vart det en må bära
Jag kommer alltid göra vad vinden än kommer begära
Jag följer den till en klippa, för jag hör den kalla mitt namn
Om jag kommer falla, jag kommer falla i dess famn
För jag vet vad än vinden säger, så är budskapet sant
Vinden för mig till den brantaste kant och säger, gör det nu
Så jag lyder och faller för där jag hamnar, där finns du


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde satsa på en karriär som modell, Underbara bilder!! och poet, Underbar text!!

2011-02-20 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0