Vackra flicka



Vackra flicka, jag hatar att se dig gråta
Men det du har fått stå ut med kan du ej förlåta
Låt mig torka bort dina tårar, så kinden är torr bara för ett tag
Orkar ditt hjärta inte kämpa mer så kan du låna några av mina slag
Är själen din begravd i en smärta av frost, kryp då upp i min famn
Är du vilsen i det mörkaste hav, låt min kärlek då bli din hamn
Är du fångad bland skuggor, låt mig vara ljuset som jagar dem bort
När du hatar livet, låt mig bli din livslåga för livet är alldeles för kort
Ge inte upp min vackra flicka för du är aldrig ensam, jag finns här
Så när du faller på dina bara knän, jag lovar att jag dig bär

Du har berättat din livshistoria för mig, en historia byggd på sorgsna ord
Och om man läser mellan raderna man vet vad som gömmer sig där inombord
Du har blivit sårad, lämnad, bortkastad som ett löv som dansar efter vindens kraft
Bortglömd, bara en i mängden, men du är någon som världen aldrig haft
Du är speciell, det finns bara en av dig, så otroligt vacker på ditt egna vis
Så jag ber vinden lugna sig och bära dig till mig i den ömmaste bris
För jag kommer aldrig sluta se dig precis som den du är
Underbar, perfekt, precis allting som jag någonsin begär

Du kanske tro mina ord är lögner vävda på det mest förföriska sett
Men vackra flicka, låt mig bevisa motsatsen med att ge dig någonting jag aldrig gett
Jag har ett ömtåligt hjärta, som kan så lett gå i kras, det är bara ditt om du vill
Men om du inte vill ha det kan det hjärta sluta slå, det kan i mig vara still
Men ge mig en chans vackra flicka, ge mig en chans att älska dig tills mina sista andetag
För jag lovar aldrig att bryta mitt löfte, vackra flicka, till slutet så är det du och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0