Två vilsna änglar



Jag skulle ge upp mina vingar om du var för svag
För faller du så faller jag

Himmelen är inte ett ljus, inte en värld av moln så vita
Himmelen är där du finns, på dig som med livet jag kan lita
Himmelen är inte gränsen till vad vi kan nå
För vi ska korsa alla gränser, över de vi kan gå

Vi färdas över marken, flyr från allt och ingenting
Försöker se mörker vad som finns omkring
Två vilsna änglar i ett helvete människan har bygt
Två vilsna änglar som försöker hitta platsen där det känns trygt
Två vilsna änglar gråter i takt med stjärnornas bländande ljus
Två vilsna änglars hjärtslag som slår i takt med vågornas brus

Tårarna bryter havets stilla yta och för ett tag skapar ringar, en efter en
Som känslorna på insidan, den minsta motvind och vi störtar igen
När den ena faller så får den andras vingar allting bära
Men att bli lyft igen för det är vad änglar kan begära
Vi kämpar till det sista slaget av både hjärta och vingar
Så länge tårarna på havets stilla yta faller så finns det ringar
Så länge helvetets lågor brinner så lever vi med risken att själen bränns
Men jag skulle låta mig omfamnas av eldens lågotr om du får glömma hur det känns

Slag för slag, Fjäder för fjäder, faller till marken tills allting tar slut
Kommer vi någonsin lyckas flyga fritt som vi gjort en gång förut
Men om du faller, så följer jag. då har jag slagit mitt sista slag
För jag förblir din skyddsängel tills din sista dag
För du är min himmel, mitt ljus, min ängel, glöm aldrig det
För tillsammans ska vi vara tills den sista dagen av en evighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0