att vara vacker



allt jag någonsin önskat är att vacker, är det så fel
Förut sökte jag efter svaren att göra ytan hel
Ställde alla frågor, gick varje stig som gick att gå
Och på något sätt lyckades jag att svaret nå
Någonstans, på någon stig, fann jag någonting
Det som skulle få mig att sluta vara ingenting
Jag blev ett mästervärk, en skönhet i sitt eget slag
Men i ytans reflection, kan jag inte se mitt sanna jag

Är jag mer än min skönhet, är jag mer än vad du ser
Finns det någonting mer du får, när jag allting dig ger
Eller är jag bara ett ytligt ting du mera
Var mitt inre priset jag fick kasera
För min rädsla om jag den tör erkänna
Är att min skönhet ska rinna bort som vattnet i en ränna
Jag vet att skönheten ej är evig, den försvinner till slut
Kommer jag då gå tillbaka till den jag var förut
Sanningen är, jag kan inte tänka mig ett liv där vacker ej beskriver mig
Jag kan ej tänka mig ett liv där jag inte blir sedd av dig

Min skönhet är mitt allt, det jag värdesätter mest av allt
Visst, det låter som mitt hjärta är fruset, evigt kallt
För jag skulle ge om allting för att vara vacker i evighet
Skulle offra allt för att veta stjärnornas hemlighet

För skönhet är mer än vad bara folk tror
Att ens yttre är någonting som bara finns, liten eller stor
Men det är en lögn de intalar sig, för skönheten är en nyckel till en dörr
En som leder till där fula människor aldrig har varit förr
En värld av möjligheter och män som ligger vid dina fötter
Som du är den vackra stammen och de är dina rötter
De gör vad som helst för att tillfredställa alla dina begär
Ja skönhet är en makt som inte alla hos sig bär
Skönhet ger dig möjligheter större än du tänkt
För en vacker människa behöver aldrig hålla huvudet sänkt
För den lämnar människa stumma när den går förbi
Ja, att vara vacker, är ett sett att vara fri

Så jag vill inte sätta i fångenskap åter
Där mitt enda sällskap är tårarna som jag gråter
Jag vill inte bli osynlig och bortglömd som jag var än gång
När ensamheten var olidlig och natten lång
När ingen gav mig chansen att visa mer än vad ögat skåda
Så jag var tvungen att fly för annars fick döden råda
Så förlåt mig om jag verkar ytlig, att jag av mitt yttre är besatt
Men om du hade gått i mina skor, hade du nog med det vart
Att vara vacker är mer än någonting kroppsligt det vill jag lova
Det är som att drömma utan att behöva sova
Och jag ger aldrig upp den här drömmen, jag kämpar tills mitt sista andetag
Men jag vet ej vad jag gör, när jag slutar vara vacker en dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0